Saltar al contenido

Les matemàtiques amb bona postura poden significar millors puntuacions, suggereix l’estudi

3 julio, 2018

Assegut el rendiment de les ajudes recíproques, els investigadors troben

Si alguna vegada se sentia com un cérvol en els fars abans de fer una prova de matemàtiques o parlar davant un gran grup de persones, es podria beneficiar d’un simple canvi de postura. Com a part d’un nou estudi realitzat per investigadors de la Universitat Estatal de San Francisco, es van provar 125 estudiants universitaris per comprovar que podrien realitzar matemàtiques simples, restant 7 de 843 seqüencialment durant 15 segons, mentre que es van desplomar o es van asseure directament amb les espatlles enrere i relaxat. El cinquanta-sis per cent dels estudiants va informar que era més fàcil realitzar les matemàtiques en posició vertical.

“Per a les persones que estan ansioses per les matemàtiques, la postura fa una diferència gegant”, va dir el professor d’educació per a la salut, Erik Peper. “La posició desglossada l’apaga i els seus cervells tampoc funcionen. No poden pensar tan clarament”. Abans de començar l’estudi, els estudiants van omplir un qüestionari anònim que els demanava que avaluessin els seus nivells d’ansietat mentre feien exàmens i realitzaven matemàtiques; també van descriure els símptomes físics d’estrès que van experimentar durant la presa de proves.

Segons el professor associat d’educació per a la salut Richard Harvey, coautor, la posada en pràctica és una postura defensiva que pot provocar vells records negatius en el cos i el cervell. Tot i que els estudiants sense ansietat matemàtica no van reportar beneficis d’una millor postura, van trobar que fer matemàtiques mentre es va desplomar era una mica més difícil.

Peper i Harvey afirmen que aquestes troballes sobre la posició del cos poden ajudar a la gent a preparar-se per a diferents tipus de rendiment sota l’estrès, no només les proves de matemàtiques. Els atletes, músics i oradors públics poden beneficiar-se d’una millor posició abans i durant el seu acompliment. “Tens una opció”, va dir Peper. “Es tracta d’utilitzar una posició potenciada per optimitzar el focus”.

Aquesta potenciació pot ser especialment útil per als estudiants que s’enfronten al desafiament anomenat “amenaça estereotipada”, va dir Lauren Mason, una de les autores del document i un recent graduat de l’Estat SF. Un estudiant universitari de primera generació, Mason, pot identificar-se amb aquests estudiants, que experimenten por i inseguretat a causa d’una creença d’altres, que es poden internalizar, que no faran tan bé les matemàtiques. Mason va dir que s’ha beneficiat personalment d’usar una postura més empoderada abans de fer proves difícils, incloses les matemàtiques. Ella creu que adoptar una postura més confiada podria ajudar a altres estudiants de primera generació, així com a dones que ingressen a la ciència i les matemàtiques, que sovint combaten l’amenaça d’estereotips.

“Sempre m’he sentit insegur sobre les meves habilitats matemàtiques tot i que he destacat en altres temes”, va dir Mason, que va ajudar a dissenyar l’experiment en l’estudi. “Construeix una relació amb [matemàtiques] tan aviat, ja des de l’escola primària. Podeu portar aquesta negativa conversa personal al llarg de la vostra vida, impactant la vostra percepció”.

Mason va dir que els resultats de l’estudi demostren una manera simple de millorar molts aspectes de la vida, especialment quan es tracta d’estrès: “La manera com portem a nosaltres mateixos i interactuem a l’espai influeix no només en com ens perceben els altres sinó també en com ens percebem”.